7 Ağustos 2010 Cumartesi

tarih tekerrürden ibaret sözü doğru mu yoksa aldatmaca mı?

         Az önce internette bir paylaşım gördüm açıkçası mezuniyetime günler kala okuduğum haber hiç te içimi açmadı.Bir resim çöp adam vardı eskiden hatırlarsanız çöp ü simgeleyen çöp sepetine yönelmiş buruşuk bir kağır parçası atma eğiliminde.üstüne de yazılmış "OYUNU AT..!!" Bu bana çok ironik geldi açıkçası oyunu at yani çeşitli sebeplerle attığımız o zarflar çöpe gidiyor aslında siyasetçilerimiz bildiklerini okuyorlar mı demek isteniyor.Yoksa git fikrini beyan kardeşim mi..Açıkçası yüreğim sızlamadı değil biz gençlik özellikle değil miyiz demokrasi,hürriyet,eşitlik..nidaları savuran hükümeti yerden yere vuran..Her 1 Mayısta alanlara dökülen,Deniz Gezmişin doğum gününü,asıldığı günü,Uğur Mumcu'yu,Nazım Hikmet'i..her ölüm yıldönümünde gerek kendi içimizde anarak gerek söyleşilere,konferanslara çeşitli etkinliklere katılarak anılarını canlı tutmaya çalışan..Atatük ilke ve inkılaplarını kendimize kılavuz olarak seçen gençlik biz değil miyiz..? Okuyan,araştıran,eleştiren,sesini gerektiğinde "bazılarını rahatsız edercesine" yükselten gençlik biz değil miyiz..? 6 Mayıs'ta darağacına Rodrigo'nun gitar konçertosuyla gülerek yüzünü bile örtmeden başı kılı kıpırdamadan giden gençlik değil miyiz biz..?? 1968'den 1970'in sonlarına gidiyorum Mamak Cezaevinde "en iyi şekilde ağırlanan" vatansever üniversite gençliği..Erdal Erenler,Harun Karadenizler,,Denizin arkasından gelen nice denizler yusuflar hüseyinler mahirler sinanlar..biz onları hiç mi anlayamadık Türkiye çok mu değişti biz mi çok korktuk yoksa korkutulduk mu öyle insanlar biliyorum ki komşusunun örgüt üyesi olduğunu bilip kendisinin hayatını riske atmak pahasına onu koruyan onu boşverin hiç tanımadığı torunu yaşındaki çocukları evine alıp barındıran.Onlar bizden çok umutlulardı onların yaktığı kıvılcımı bizim ateşe dönüştüreceğimize inandılar hep bizim daha farklı bir dünyada yaşayabilceğimize inandılar biz nabtık..?? Bırakın örgütü,siyaseti,dağa çıkmayı biz daha anayasal hakkımızı bile kullanmaya korkuyoruz.Seçim oluyor kaç kişi gidiyor soruyorum kaçınız oy kullanıyorsunuz..?? Oy verenler kaçınızın gerçek bir siyasi düşüncesi var..? Kaçınız kişisel çıkar gözetmeden oy veriyorsunuz..?? Kaçınız "Atamızın partisi ya kime verelim" mantığından uzaktasınız ? Siz emanete böyle mi sahip çıkıyorsunuz ? Bu işler internette Atatürk resimleri paylaşmakla Deniz Gezmişin gururbuna üye olmakla olmuyor..Ülken için neyin doğru neyin yanlış olduğuna inanıyorsan onu işaretleyip atmalısın sandığa.Belki hiçbir şeyi değiştirmezsin sen "hayır" dersin "evet" çıkar "evet" dersin "hayır" çıkar.Asla şu düşünceye kapılma "benim oyum boşa gitti ben A partiye oy attım ama B kazandı herzaman böyle zaten" çoğunluk B partisini seçmiş olabilir ama A'ların C'lerin..Z'lerin sesi hala çıkıyor sesi kısılmış olabilir ama halaa çıkıyor ve bunu güçlendirmek senin elinde.Madem "bu ülke 30 kupona alınmadı" diye düşünüyorsun düşünmekle kalma herkese göster nasıl alındığını.
     Şunu söyleyebilirim ki darbeler hiçbir zaman çözüm olamadı aksine Demokrasiyi herzman kesintiye uğratmış hatta ülkemizi bulunduğu durumdan çok daha kötü durumlara sürüklemiştir.27 Mayıs 1961.Demokrat parti mensupları evlerinden alınıp Yassıadaya götürüldü.Adalet duygumuzun hep çok iyi olduğunu söyleriz.Biz koskoca başbakanımızı,bakanlarımızı,milletvekillerimizi(ki bu insanlar 10 yıl bizi yönettiler) hayal ürünü ve konudan bağımsız iddalarla tamamen taraflı bir mahkemeyle yargıladık ama aslında tamamen bir tiyatroydu olanlar.Aslında kimlerin sallandırılacağı daha Demokrat Partinin 2.senesinde -yanlış hatırlamıyorsam 1952-53 senelerinde olması lazım- belliydi.Uzun bir tek parti yönetiminden sonra yoktan var olmaya çalışan bir ülkede ilk kez demokrasinin ayak sesleri duyuluyordu 2senede ne yapabilirdi 2sene karar verebilmek için yeterli miydi? Demokrat partinin sempatizanlığını yapmak gibi bir niyetim yok işlerin daha sonra çok daha kötülere gittiğini biliyoruz.Ama bildiğimiz bir gerçek daha var Adnan Menderes sanayiiye oldukça önem vermişti yeni fabrikalar açılmış,yeni üniversiteler kuruluyordu,üniversitelerin gelirleri emin olmamakla birlikte 10 katına çıakrıldı diye biliyorum yanlışsam lütfen düzeltin.Ama özellikle üniversitelerin hocalarına nedense bu yetmedi o zamanlar bunla yetinmeyen hocalar şimdi niye seslerini çıkaramıyorlar.Üniversitelerin ne durumda olduğunu hepimiz biliyoruz.Elbette hükümetlerin hataları olabilir ama bunun yolu darbe asla olmamalı olduysa da mahkemenin adil bi şekilde olması gerekirdi.Ya 12 Eylül 1980'e ne demeli terörist ilan edilen gençler.Bir asker çıkıyor(o zamanlar ki rütbesini gerçekten bilmiyorum affedin:) "Asmayalım da besleyelim mi" Yüksek rütbeli bir asker bunu nasıl söyleyebilir.Herşeyi geçtim bir "insan" bunu nasıl söyler..kapatılan gazeteler mi ararsınız,adı kötüye çıkan cezaevleri,karakollar..kaybolan insanlar..çok kısa bir hikaye var bu bir dizide de geçti aynı hikayemidir bilemem.Sıkı yönetim zamanında bir üniversite öğrencisi genç kızımız (örgütle bağlantısı var tabiikide) yakalanıyor arkadaşı kaçmayı başarıyor ama kızımız ne yaparlarsa yapsınlar konuşmuyor..aklınıza gelmeyecek kadar kötü işkencelere mağruz kalıyor onlara girmiyorum blogum kapanır falan..:) ne yapıldıysa kız konuşmuyor.Gözaltı süresi dolunca ellerinde delilde olmadığından serbest bırakılıyor avıkatı bekliyor tam arabaya binmek üzereyken bir polis memuru gelip kızı tekrar içeri alıyor.Neden ? Sebep bugün bile çok komik gelecektir eminim. "Kanunlara göre;şüpheli gördükleri kişileri gözlatına alabilirler." Ne tesadüftür ki bu kızımız şüpheli görünüyor o kadar insan varken.Olayların ciddiyetini anlamamız için küçük bir örnekti sadece.Neticede gene birileri asıldı işkence gördü öldü,öldürüldü,kayboldu,gaip oldu.(GAİP:öldüğüne kesin gözüyle bakılan.) Peki şimdi sormak istiyorum SONUÇ HOCAM..? Ne oldu yani beslemedik astık noldu.Eski cumhurbaşkanıma sormak istiyorum belki okur falan :D tam istediğiniz gibi miyiz şimdi rahat uyuyabiliyor musunuz? üniversite gençliği tam istediğiniz gibi örgüte üye olmuyor adından bile korkar,dernek desen oouuuwwwww:S tek düşündüğü kolay yoldan para kazanmak olan Amerikan uşağı olmaya dünden koşullanmış iki kelime Türkçe konuşamaz ama İngilizceyi takır takır konuşur en iyisi hala Deniz mi Mahir mi tartışmasında..Ben söyleyeyim hocam şu an en kötü yarış atı bile bizim en iyimizden daha çok para eder.Uyanın artık bu ülkede hala birileri doktor geç geldi diye yada yanlış ilaç verdi diye ölüyor,gencecik askerlerimiz belki yeni evli belki yeni baba oldu belki terhisine 10 gün kala noldu " 2şehit" niyee?? "mayına bastı" allah allah..!!! noldu 2tane pkk lı öldü 5 tane şehit bak sen yaa.Bu kadar ucuz mu savaş mı var birileri bize savaş mı açtı..keşke şartlar öyle olsa ama değil..ne olduğu bile belli değil ..birileri hala üniversite harcını yatıramadığı için okulu bırakıyor,üniversiteye girmek nerdeyse imkansız bitirebilmek hocanın insafına bağlı ya iş okuyorken lise mezunusun diye iş vermezler "büyü de gel" derler sana "ee mezun oldum ben hacııı falanca üniversitesinden filanca bölümü bitirdim" cevap çok trajiktir "tecrüben yok" alalh allah sen şans verdin mi hiç bana sakın bana bi sürü şirket üniversitelilere staj imkanı sağlıyor demeyin 4 sene boyunca her yaz staj için başvurdum ama red için cevap bile alamadığım çok önemli kuruluşlar oldu.Gençlik diğer sekmede Facebook'tan Atatürkle ilgili video resim paylaşmayı kes te artık harekete geç elin sakın gene paylaş butonuna gitmesin öyle değil gerçekten kıpırda artık bu son şansın olabilir.
         Referandumun 12 Eylüle deng gelmesi çok manidar.Bakalım gerçekten tarih tekerrürden mi ibaret yoksa artık gerçekten Türkiye'de bir şeyler değişiyor mu? Gençlik sakın bu yazıyı okuyupta gaza gelip örgüt falan kurayım dmee:D sadece biraz "OKU" "ELEŞTİR" "SORGULA"
       Yaşım gereği hiç darbe görmedim ama bölümüm sayesinde bol bol ilgilenmek zorunda kaldım tabii bunda o dönemleri yaşamış duyarlı bir babaya sahip olmamın da payı büyük bana en tarafsız şekilde olan biteni en sadece şekilde anlatan babama teşekkür ediyorum.Bu yazıyı sempatizan toplamak,siz bilmiyorsunuz ben biliyorum ben daha zekiyim,kültürlüyüm tribine girmek için de yazmadım sadece yazdım..!! imla hataları mümkün ne derler sürçi lisan ettiysek affola sadece olan biteni kendi gözümle aktarmak istedim 12 Eylül 2010'da neler olacağını hepbirlikte görücez.İyi geceler kendinize kendiniz için iyi bakın..:))

not:unuttuğum,atladığım isimler için özür diliyorum isimlerini saymakla bitiremezdim elimden bu kadarı geliyor şimdilik.yanlış veya eksik olduğunu düşündüğünüz noktalar varsa lütfen düzeltmem için yardım edin.şimdiden teşekkürler.(cherry;))

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder